RijnlandRoute
Cruxin heeft in opdracht van Comol5 de integrale videoketen geleverd en in bedrijf gesteld voor de RijnlandRoute: de nieuwe wegverbinding van Katwijk, via de A44, naar de A4 bij Leiden.
Ontwerp integrale videoketen
Onderdeel van de opdracht van Cruxin betrof het leveren van een bijdrage aan het tot stand komen van het Definitief Ontwerp (DO) waarin de integrale videoketen is ontworpen. De daarop volgende fase in het ontwerpproces heeft Cruxin zelfstandig uitgevoerd (Uitvoeringsontwerp, UO) in samenspraak met de overige leveranciers in het project (3B-laag).
Ruim voor openstelling testen
Specifiek onderdeel van het project was het tot stand brengen van de koppelvlakken met de LFV’s Hulpdienstpaneel, Beeldvoorziening Meldkamer en de Verkeerscentrale. Alle koppelingen zijn succesvol tot stand gebracht in de integrale FAT van het project. Door middel van deze innovatieve wijze van uitvoeren is onze opdrachtgever in staat gebleken om onder de gehele CCTV keten, routering en PTZ control op voorhand te testen.
Comol5 heeft namelijk als eerste in Nederland de primeur om in een bedrijfsloods in Eindhoven de tunneltechnische installaties (TTI) al integraal te testen voordat het boren van de tunnel was begonnen. Dit wordt gedaan om te voorkomen dat er forse vertragingen en extra kosten optreden.
Cruxin heeft alle videocamera’s geleverd en op de wand van de bedrijfsloods gemonteerd, waarmee het verkeer in de tunnel en verdiepte bak over een paar jaar wordt gemonitord. Ook het videomanagementplatform is door Cruxin geleverd. Daarnaast is er een glasvezelverbinding gemaakt tussen de testlocatie en de verkeerscentrale Zuidwest Nederland in Rhoon, van waaruit de Rijnlandroute na de opstelling bediend wordt. Zo’n vroegtijdige verbinding, 3 jaar voordat de tunnel open gaat, is nog niet eerder vertoond bij tunnelprojecten.
Comol5
Comol5 is een internationale aannemerscombinatie die bestaat uit de TBI-ondernemingen Croonwolter&dros en Mobilis, VINCI Construction Grands Projects en DEME Infra Marine Contractors.
