Haringvlietbrug
Cruxin is in opdracht van de combinatie Mobilis en Croonwolter&dros verantwoordelijk voor de zicht en audio elementen in en om de brug. Aan de hand van het uitvoeringsontwerp worden de systemen door Cruxin uitvoerig getest.
In mei 2023 zijn de FAT-testen met goed gevolg doorlopen voor de onderdelen zicht en audio inclusief de videologger waarmee geluid en videobeelden kunnen worden teruggekeken indien daar noodzaak voor is. Alle benodigde materialen zijn hiervoor ingezet om een realistische test tezamen met Croonwolter&dros te verzorgen. Conform planning is in bijzijn van Rijkswaterstaat tijdens deze IFat de integrale werking getoetst.
Technische installaties vooraf uitgebreid getest
Bij de renovatie van het beweegbare deel worden alle technische installaties vernieuwd. Deze zorgen voor de bediening, besturing en bewaking van de brug en bestaan uit maar liefst 26 verschillende onderdelen. Waaronder camera's, omroepinstallatie, slagbomen en de signaleringslampen voor de scheepvaart en het wegverkeer. Rijkswaterstaatreporter Fiona nam een kijkje bij de testopstelling.
Technische installaties vooraf uitgebreid getest
Projectomschrijving
De Haringvlietbrug ligt in de A29 en verbindt de Hoekse Waard met Goeree-Overflakkee via de Hellegatsdam en met het vasteland van Noord-Brabant via de brug over de Volkeraksluizen. De 1220 meter lange brug is in 1964 in gebruik genomen, heeft een vast deel van ongeveer een kilometer en een beweegbare klep en basculekelder. In 2023 bereikt het beweegbare deel het einde van zijn technische levensduur en wordt daarom gerenoveerd. Na 2025 volgt de renovatie van het vaste deel van de brug.
Combinatie Mobilis en Croonwolter&dros
Combinatie Mobilis en Croonwolter&dros is in opdracht van Rijkswaterstaat verantwoordelijk voor de renovatie van de Haringvlietbrug. De opdracht bestaat uit ontwerpwerkzaamheden en de uitvoering van de renovatie van de beweegbare delen van de Haringvlietbrug.